Dintr-o clasă, două

In grădinițe

Unul dintre ultimele locuri pe care le-am văzut (în prima parte a turului) a fost Grădinița nr. 15 din Iași. Aici am vorbit cu doamna Nicoleta Cristiana Crețu, directoarea școlii de care aparține grădinița.

Ajungând în orașe din ce în ce mai mari, sistemul de organizare și ierarhizare a instituțiilor a devenit, și pentru noi, din ce în ce mai clar. Cuvinte de bază: birocrație și relația cu ministerul sau statul.

IMG_7556

Ne-am dat seama cum se schimbă natura problemelor cu care se confruntă grădinițele în funcție de mărimea localității în care se află. Aici, spre exemplu, Grădinița nr. 15 a rămas una dintre ultimele grădinițe din țară unde programul funcționa pe două ture. Asta a însemnat că multă vreme copiii din tura a doua ajungeau în jurul orei 12 și își petreceau prima parte a programului dormind de oboseală pe băncile grădiniței.

Cu greu, urmărind același mecanism ca până acum, proiectul a intrat pe lista celor de la Patru Mâini, și ca atare, ulterior, și pe lista noastră de tur. Pentru început echipa de voluntariat de aici a transformat fiecare din camerele mari în două camere mai mici.  Dar până să poată să cheme toți copiii dimineața, a fost nevoie să construiască și suficiente grupuri sanitare pentru a funcționa normal la o capacitate aproape dublă. La sfârșitul lucrărilor toți copiii grădiniței puteau să vină de dimineață.

IMG_7350

Când am ajuns tocmai se termina o inspecție a uneia dintre educatoare, așa că am avut mai mult timp să ne plimbăm printre clase și să fim niște curiozități captivante pentru cei mici.

În drum spre București, în timp ce mă uitam peste poze în mașină, în ciuda tuturor poveștilor auzite timp de peste o săptămână, pozele astea m-au făcut să zâmbesc și să sper. Și îmi dau seama că nu există nici un strop de ajutor care să fie în plus sau în zadar când vine vorba de viitorul lor.

#deajutor,
Barna

Dintr-o clasă, două | Blog #deajutor